Hvorfor akkurat Hull?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down

Hvorfor akkurat Hull?

Poste  Rønnna on Fre Mai 30, 2008 10:01 am

Hvorfor akkurat Hull? Dette er et spørsmål jeg har blitt spurt endel ganger,
og det er kanskje ikke så merkelig. Klubben er ikke så kjent her til lands, siden
Hull aldri har gjort så mye ut av seg eller fanget så mange overskrifter her i Norge.

Så jeg regner med at deter en noen spesielle historier som forklarer hvorfor
dere falt for Tigerne fra Hull.

Jeg kan jo begynne med min historie:

Det hele begynte med <<Championship Manager 93>>, fotballspill serien som i dag heter
<<Fotball Manager>> . Jeg fikk etter hvert teken på spillet og hadde en taktikk som brakte gull.
Det var derfor ikke så moro å starte spillet med de gode
klubbene som Blackburn, Manu og Newcastle.
Jeg starter derfor med klubber i lavere divisjonere, prøvde for eksempel Preston, Crew før jeg traff på
Hull. Falt for fargene, og det at de hadde en landslagsspiller fra starten: Alan Fettis. Syntes også stadion navnet var fengende. Etter den første gangen brukte jeg utallige timer på å gjøre Hull til et toplag i Europa, gang etter gang.

Rønnna
Gjest

Til Toppen Go down

Re: Hvorfor akkurat Hull?

Poste  Heddis on Fre Mai 30, 2008 10:38 am

Første gang jeg ble klar over Hull City var i 12-13 års alderen, jeg samlet på fotball kort. Husker ikke helt årstallet, men det var første divisjon, og lag bildet og klubbmerket til andre divisjon pluss skotsk første div. der bildene var todelt. En rar greie den gang var at det var bilder fra fotballreglene der det var tegnet eksempler fra situasjoner. Men det var Tigeren som fanget oppmerksomheten, kombinert med at jeg begynte å abbonere på Match og Shoot. Det var stort å få post fra England.
Heddis

Antall Innlegg : 74

Vis Medlemmets Profil http://www.ambernectar.org

Til Toppen Go down

Poste  pererik on Fre Mai 30, 2008 10:59 am

For meg var det en tippekamp fra Fa-cupen som gjorde meg tiger for alltid. Jeg var vel rundt 7 år og året var 1983 og Hull spilte mot en motstander jeg ikke kan huske. Tigrene lå under 2-0(tror jeg) og tapte 3-2 til slutt(tror jeg). Det var uansett de kule draktene og navnet som fasinerte meg mest. Men jeg velger å tro at det var mest fordi det var skjebnen som bestemte det. Siden den gang løp jeg ned på kiosken hver uke for å få med meg resultatene hver mandag. Dette var før text-tv og fyldige sportsreferater i avisene, så bladet Match ble min kilde til opplysning. På biblioteket var det engelske aviser. Disse ble saumfart hver bidige uke på jakt etter Hull City stoff.
Når jeg ble 14 år dro jeg og min far over for å se tigrene hjemme på Boothferry Park. Dette var en utrolig opplevelse som førte til at jeg ble enda mer innbitt supporter. Siden den gang har jeg vært over en god del ganger, med et opphold fra 1994-98 pga av studier.
pererik
Admin

Antall Innlegg : 48

Vis Medlemmets Profil http://hullcity.bigforumpro.com

Til Toppen Go down

Poste  Mikaleide on Fre Mai 30, 2008 1:09 pm

Jeg er vel kanskje den yngste supporteren på denne siden med min 15 år Razz

Jeg og startet å heie på Hull gjennom CM/FM. Utrolig tøffe farger på drakter og kult kallenavn Smile
Kjøpte min første drakt etter en stund og ble supporter på heltid. Har endaikke vært på kamp desverre :/, men jeg skal få det til.

Mikaleide

Antall Innlegg : 33

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  pererik on Fre Mai 30, 2008 9:04 pm

Det er mange som liker Hull pga FM og CM. Ikke noe feil idet. Tvert imot. FM og CM har alltid vært flinke til å spå fremtidig gode spillere og lag. Og de har alltid hatt sansen for Hull og gjort de gode på spillet. Jeg har selv spillt FM tidligere, og synes det var morro. Dessverre krever det alt for mye tid. Leste en morsom artikkel i Evening Standard om ekte managere og speidere som bruker FM som redskap i talentjakten. Usedvanlig mange innrømmet at de brukte FM. Men de fleste mente det var for å finne lokale talenter. Den mest kjente var vel Frank Arnesen, speider for Chelsea, som inrømmet gladelig at han brukte FM hver bidige dag! Faktisk så ble den ukrainske spilleren Julius Aghaowa oppdaget på FM.
Nok om det.
pererik
Admin

Antall Innlegg : 48

Vis Medlemmets Profil http://hullcity.bigforumpro.com

Til Toppen Go down

hvordan jeg ble hull fan

Poste  Larsen on Fre Mai 30, 2008 11:19 pm

Jeg ble Hull fan etter å ha spilt cm, men tenkte ikke noe mer på det, jeg begynte å følge med litt på tekst tv og jeg skal innømme att jeg ble mektig imponert hvordan de hadde sterke resultater og aldri hadde vært i PL og begynte å heie på de Smile
Larsen

Antall Innlegg : 8

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  donaldin on Søn Jun 01, 2008 5:22 pm

Var vel 11 desember 99', var 9 år gammel da jeg og noen kompiser satt å så Hull tape 6-1 mot Chelsea. Var litt trist å se et lag tape så mye så derfor startet jeg å følge litt med på de, og bedre ble det da Glimtspilleren Tom Kåre Staurvik var på prøvespill noen år etter på.

donaldin
Gjest

Til Toppen Go down

Poste  chriss on Man Jun 02, 2008 4:30 pm

Jeg ble Hull fan egentlig pga jeg ikke ville heie på Manchester United:P
Tenkte liksom ikke mer over det enn å bare være litt drittunge mot så å si alle på barneskole,(ALLE likte jo det drittlaget der så...haha)
var vel åtte år tror jeg(nå 20).men etter ei lita stund så brukte jeg mer tid på å finne litt ut om dette laget med det gøye navnet:p
så etter jeg fylte 9-10 år har jeg elsket den klubben:)
husker ett spill på playstation en som hette FA Manager,mitt første av MANGE manager spill,så var Hull der!måtte bare være dem. de var da i 3 divisjon.jeg tok dem rett t premier league;P

men nok om det...

Lykke til i deres første sesong i Premier League noen gang eller va folkens!?

chriss
Gjest

Til Toppen Go down

Poste  maddog on Ons Jun 04, 2008 1:09 pm

Har vært Hull supporter siden sent 90tallet etter en tur til fotballøya. Vokste opp som Liverpool supporter, det var enten dette eller Man Utd, Arsenal eller Tottenham som var poppis lag å støtte på 80tallet. Men kjærligheten for denne fotballklubben i Englands styggeste by(!?!) med kallenavnet The Tigers falt mitt hjerte nærmest, dessverre har det ikke blitt noen matcher på meg de siste 2 årene pga arbeid men håper neste sesong blir bra, da det er fly direkte fra Haugesund til Stanstad hver torsdag og da en liten togtur videre!

Gleder meg stort!
maddog

Antall Innlegg : 15

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  Åzzy on Tir Jun 17, 2008 7:35 pm

Det er Championship Manager 00 hvor jeg fant ut at Hull, det var laget jeg skulle gjøre til europamestre! Siden den gang har de vært fast inventar på mine CM og FM saver, og siden 2002 har jeg fulgt godt med på hvordan laget har gjort det Smile
I 2005 fikk jeg skaffet meg min første Hull drakt og nå er målet en tur eller tre til årets PL sesong for å se The Tigers spille!
Åzzy

Antall Innlegg : 21

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  hawkeye on Lør Jun 28, 2008 12:54 pm

Det var cirka i 1998.

Satte i sofaen hjemme, og så gjennom tabellene fra ulike land på tekst-TV. Kom til den engelske 3.divisjonstabellen, og ble veldig oppmerksom på navnet "Hull", og synes at det var et kult navn - og bestemte meg for å følge med på hvordan de gjør det i divisjonen.
Da de klarte å rykke opp til 2.divisjon, så begynte det å bli mer gøyalere å følge med - da og der bestemte jeg meg for å bli en Hull-fan. Resten av historien vet man.

hawkeye

Antall Innlegg : 1

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Hvorfor Hull

Poste  Mestalla on Ons Jul 16, 2008 10:55 am

Fant flaskepost som liten gutt på 60 tallet fra sjømann fra Hull.
Min søster kunne engelsk, og brevvekslet med han i mange år - og han fortalte om fotballaget.
Og siden har jeg fulgt laget gjennom alle divisjoner og SKAL over for å se de live for første gang kommende sesong.

Mestalla
Gjest

Til Toppen Go down

Hull fan

Poste  stoella on Lør Aug 16, 2008 10:11 pm

Moro å se at det er så mange andre som ble fans av Hull etter å ha spilt CM, det samme gjelder meg selv.

Startet med Hull i Leauge 2, og førte de opp til topps i Premier Leauge og i Uefa cupen.
Etter dette begynte jeg å følge med Hull på tekst tv og internett hele veien fra nederste nivå og helt til PL.

Husker at jeg tenkte at jeg aldri kommer til å få se en Hull kamp eller et Hull innslag på norsk tv, men jeg har gjort det idag etter den viktige seieren over Fulham Very Happy Historisk!!

Gleder meg til fortsettelsen!!

stoella

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  Volcan on Lør Aug 16, 2008 11:32 pm

Jeg ble det rett og slett fordi jeg likte at de som et lite lag fra lavere divisjoner endelig har klart å spille seg opp på toppen.
"Alle" heier jo på Man U eller Liverpool, jeg falt for Hull istedet. Og så har de jo en del storspillere da, i tilleg til å ha utrolig stilige farger og logo Razz
Vet ikke så mye om Hull enda, annet enn at de tok Fulham i dag, i sin første kamp i PL Smile
GO TIGERS!!! EAT'EM!!! cheers cheers cheers
Volcan

Antall Innlegg : 2

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  Anderswj on Søn Aug 17, 2008 2:16 pm

Hvis jeg ikke husker feil var det at jeg startet med Hull på CM4.. Hadde lyst til å starte med et lag i de lavare divisjoner, og da falt valget på Hull City.
Anderswj

Antall Innlegg : 13

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  Jurtapp on Søn Aug 17, 2008 7:52 pm

For min del startet det i det små med PC-liga for noen år siden. Må ærlig innrømme at jeg delvis falt for dem på grunn av navnet:P Etter at frøet ble sådd lå det en stund godt og varmt og modnet, før det begynte å spire for en stund siden. Og nå har det vokst til et rankt og stolt tre!Smile

Jurtapp

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  Hagberg on Man Aug 18, 2008 5:41 pm

For meg startet kjærligheten til Hull City med Premier Manager 98 på playstation 1. Jeg var 10 år, og hadde akkurat kjøpt meg spillet, samt et blad med hint og tips på hvordan man skulle klare å bli god i det. I dette bladet ble det skrevet at hvis du skulle velge et lag på nivå 4 for å ta det opp i divisjonene, var Hull City et godt tips.
Det ble til at jeg spilte med Hull for å forsøke å ta de oppover i systemet, men endte med nedrykk til Conference og sparken hver bidige gang.

Etter at jeg sluttet å spille det spillet, så fortsatte jeg å følge med Hull på tekst-tv, og når jeg fikk kjøpt meg CM/FM ble jeg enda litt mer interessert, og fulgte de etter hvert som de rykket oppover og oppover de siste årene, helt frem til i dag hvor vi nå befinner oss i Premier League. Og aldri i verden kommer vi til å ende på 20.plass, som en del medier tipper oss på. Det har jeg ingen tro på.

Dette ble en liten avhandling, men sånn er nå historien ;-)
Hagberg

Antall Innlegg : 80

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste  Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen

- Similar topics